Documents  Bureau Veritas | enregistrements trouvés : 11

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- n° EMSA/OP/01/2016 - 146 p.

"In September 2015, EMSA held a workshop on fires on ro-ro decks for maritime administrations and accident investigation bodies, together with relevant speakers from industryThe results of this exercise showed that the experts consider that electrical fire as ignition risk and fire extinguishing failure are the greatest risk contributors. Consequently, it was proposed that EMSA would initiate a study in order to further investigate these two risks and potential risk control options".
"In September 2015, EMSA held a workshop on fires on ro-ro decks for maritime administrations and accident investigation bodies, together with relevant speakers from industryThe results of this exercise showed that the experts consider that electrical fire as ignition risk and fire extinguishing failure are the greatest risk contributors. Consequently, it was proposed that EMSA would initiate a study in order to further investigate these two ...

prévention des incendies ; navire à passagers ; navire roulier à passagers ; dispositif d'extinction incendie ; analyse des risques

Rules for the classification of steel ships.
Bureau Veritas
07/2017
Bureau Veritas

Ouvrage

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- n° NR467 - pag. multiple

Part A - Classification and Surveys
July 2017
NR467.B1 DT R09 E
Part B - Hull and Stability
July 2017
NR467.C1 DT R09 E
Part C - Machinery, Electricity, Automation and Fire Protection
July 2017
NR467.D1 DT R09 E

Part D - Service Notations
including Ro-Ro cargo ships, pure car/truck carriers, container ships, livestock carriers, bulk carriers, ore carriers, oil tankers, FLS tankers, chemical tankers, liquefied gas carriers, tankers, passenger ships, Ro-Ro passengers ships, ships for dredging activity, non-propelled units, fishing vessels, offshore patrol vessels
July 2017
NR467.E1 DT R00 E

Part E - Service Notations for Offshore Service Vessels and Tugs
including tugs, anchor handling vessels, supply vessels, fire-fighting ships, oil recovery ships, cable laying ships, diving support vessels, lifting units, semi-submersible cargo ships, standby rescue vessels, accommodation units, pipe laying units
July 2017
NR467.F1 DT R09 E

Part F - Additional Class Notations
Part A - Classification and Surveys
July 2017
NR467.B1 DT R09 E
Part B - Hull and Stability
July 2017
NR467.C1 DT R09 E
Part C - Machinery, Electricity, Automation and Fire Protection
July 2017
NR467.D1 DT R09 E

Part D - Service Notations
including Ro-Ro cargo ships, pure car/truck carriers, container ships, livestock carriers, bulk carriers, ore carriers, oil tankers, FLS tankers, chemical tankers, liquefied gas carriers, tankers, ...

classification des navires ; navire en acier ; navire de support à l'offshore ; coque ; stabilité ; techniques de protection contre incendie

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- n° NR445 - pag. multiple

NR 445.A1 DT R05 E
Part A ­ Classification and Surveys
December 2016
NR 445.B1 DT R05 E
Part B ­ Structural Safety
December 2016
NR 445.C1 DT R05 E
Part C ­ Facilities
December 2016
NR 445.D1 DT R07 E
Part D ­ Services Notations
December 2016

classification des navires ; navire de servitude au large ; offshore

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- n° vol.62, n°244 - p.12-34

[résumé auteur] Le défi est de combiner de façon optimale des mesures d'améioration de l'efficacité énergétique dans le but d'obtenir un navire économe en carburant, respectueux de l'environnement et économiquement viable à un coût d'investissement le plus faible possible. Le simulateur de transferts énergétiques SEEMP, développé sur une notation spécifique par le Bureau Véritas, testé sur un navire Ro ro.
[résumé auteur] Le défi est de combiner de façon optimale des mesures d'améioration de l'efficacité énergétique dans le but d'obtenir un navire économe en carburant, respectueux de l'environnement et économiquement viable à un coût d'investissement le plus faible possible. Le simulateur de transferts énergétiques SEEMP, développé sur une notation spécifique par le Bureau Véritas, testé sur un navire Ro ro.

efficacité énergétique ; consommation de carburant ; notation ; logiciel de simulation ; pollution atmosphérique ; pollution maritime ; économie d'énergie ; norme ISO ; oxyde d'azote (NOx) ; système d'échappement ; rejet de CO2 ; émissions de gaz

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- 921 p.

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